-
16. červen 2010 14:14:24
Brno - Jundrov: Nasel se beagle, kluk, mlady (cca rok), s cerno-sedo-cervenym obojkem + protiblesim, kamaradka ho mela chvili u sebe v praci, ale moc to neslo :)
Je v poradku, a v mestskem utulku: http://www.mpb.cz/utulek-pro-zvirata/
O nekolik hodin pozdeji se nasla i majitelka, ktera pejska zoufale hledala - takze vsechno dobre dopadlo - jesteze to bylo tak rychly :)
-
8. leden 2010 14:45:07
Je prokázáno, že lidé, kteří se nejméně 18 minut denně mazlí se svým psem nebo kočkou, mají o 12% vyšší hladinu IgA bílkovin. Ty dokáží efektivně zrychlovat reakce imunitního systému. (LoveStar č. 10/2009)
-
21. srpen 2009 13:15:54
http://onegirlslife-juleska.blogspot.com/2009/08/found-somewhere-in-cyberspace-somethink.html
-
9. červenec 2009 16:27:07
Muf a Zuza soutěží o foto na wallpaper!
-
2. červenec 2009 12:25:13
Petice Zvíře není věc! http://petice.webzdarma.cz
-
17. červen 2009 10:44:24
Kamáradka Terezka (boxerka) se poprala s kamarádkou Sárou (staff) a moc dobře to nedopadlo, takže držíme pěsti Terce, ať se rychle uzdraví a ať ji brzo nic nebolí ...
-
29. březen 2009 00:00:00
Od nyxáckého ID Noita (doufám, že jednou napíše knihu, vážně!) o důvodech, proč nemnožit křížence:
1, počet nechtěných psů v útulcích je alarmující. Pokud chce někdo štěňátko voříška, stačí kouknout do útulku nebo na jakoukoliv psí inzerci. Je jich příliš mnoho.
2, Najít zodpovědné majitele štěňátku (nebo dokonce 9 štěňátkům) je mnohem složitější než se za první pohled zdá. Nedá se spoléhat na všechny ty, kteří nadšeně tvrdí, že si vezmou potomka zrovna po té naší nádherné fence. Když dojde na lámání chleba, najednou mají všichni spoustu výmluv. Dneska je problém udat i papírové štěňata natož vořechy.
3, Porod je pro fenu nesmírně zatěžující záležitost. Že by měla mít každá fena alespoň jednou štěňata je prostá fáma a holý nesmysl. Neexistují žádné zdravotní důvody, které by ospravedlňovaly toto rozhodnutí. Statistiky ukazují, že jeden porod nijak pozitivně neovlivňuje výskyt nádorů mléčné žlázy a podobných onemocnění. Na výskyt falešné březosti mívá naopak skutečná březost a následný porod spíše negativní dopad a vyskytuje se pak ještě častěji.
4, Odchov štěňat by mel být zodpovědným rozhodnutím se vším všudy. Chovatel by si měl být jist, že oba rodiče nejsou zatíženi žádným geneticky přenosných onemocněním. U kříženců a psů bez PP si tímto nemůžeme být nikdy jisti, protože neznáme výsledky testů jejich rodičů a prarodičů. Stejně tak neznáme povahu předků. Pak vznikají agresivní labradoři a biglové a podobné paskvily.
5, Odchov štěňat je, pokud se provádí správně, velmi finančně náročná záležitost. Kompletní očkování a odčervení feny i štěňat by mělo být samozřejmostí, stejně jako jejich kvalitní krmení. U kříženců, kteří se pak dávají zadarmo, bohužel není často ani tato základní péče poskytnuta.
6, Pokud se už někdo přes všechny tyto důvody rozhodne, že přivede na svět bezbranné psí tvorečky, je za toto rozhodnutí plně zodpovědný a musí se postarat o jejich plnohodnotný a spokojený život. Vyhrožování a citové vydírání typu: "nevíme co s nimi, necháme je utratit" je absolutně nepřípustné a ubohé. Takový člověk je urážkou lidství.
7, "Aby si alespoň jednou vrznul.." je nesmyslný argument. Pokud očekávám, že se tak změní chování mého samce, budu rozhodně nepříjemně překvapen. Ano, jeho chování se změní, ale k horšímu. Budou jej ještě více zajímat pachy, bude ještě více bláznit, když ucítí háravou fenu, může začít utíkat a aktivně háravky vyhledávat. Bude ještě více předvádět kopulační pohyby a naskakovat i na to, na co doposud nenaskakoval.
8, "Chci si nechat štěně po naší Betynce/ Alíkovi" A co těch dalších 9? Neznám sobečtější argument! Čím je vaše Betynka/Alík tak strašně mimořádný, že by měl rozšířit genetickou základnu vořechů? Sama mám vořecha, který má zkoušky z výkonu a dělá canisterapii, je krásný a mimořádně chytrý a přesto bych ho nikdy nemnožila. Z prostého důvodu, že genetika je věc záludná a je naprosto jisté, že u potomků je povaha i vzhled zcela nejistý. Nikdo neví, jak budou štěňata vořechů a bezpapíráků vypadat a jestli se budou byť jen vzdáleně podobat rodičům.
+ ... že existují plemena, která jsou přešlechtěná a v podstatě týraná chovem je jasný fakt, ale na druhou stranu právě v těch plemenech jsou bezpapíráci mnohem větší chudáci, kvůli absenci zmíněného screeningu. Vořeši mohou být celkově zdravější za předpokladu, že jde o plody psí volné lásky a ne množení pod dohledem člověka. Jejich genetická základna je širší a proto nehrozí takové nebezpečí přenosu geneticky podmíněných chorob. Stejně tak to ale může být ovlivněno i tím, že někteří majitelé kříženců (takoví ti vesničtí klasici) nebudou s vořechem lítat na veterinu s každým kýchnutím. Ale to jsou jen dohady...nemám statistiku. Nicméně nic z toho pro mě není argument pro to, aby se jejich řady bezhlavě rozšiřovaly. Pokud chtějí známí křížence, ať si vezmou nějakého z útulku, je jich tam nepřeberně. Každý, kdo se někdy pokoušel udat nalezeného psa to dobře ví. Pokud mají známí a přátelé zájem o psa, ať si vezmou toho vořecha, co mi tu už 2 měsíce straší a nikdo ho nechce.
-
29. březen 2009 00:00:00
Přemýšlím, jestli se sem dá nějak nahrát animovaný gif ... asi ne ... :o/
-
26. březen 2009 00:00:00
Sestra má doma na návštěvě psího kluka, kterého někdo vyhodil (samozřejmě uprostřed mrazivé noci) ještě jako slepé štěně k popelnicím. Zatím jeho jedinou fotku jsme nahráli na blog:
http://onegirlslife-juleska.blogspot.com/2009/03/stene-od-popelnic-uz-ma-jmeno-muf.html
-
5. březen 2009 00:00:00
Jaký mám názor na cílené množení bezpapíráků, když už tak tu máme víc pejsků bez PP a kříženců, než vůbec můžeme unést, určitě víte, pokud jste třeba zabloudili na můj blog. To jenom tak na úvod ...
Kamarádka mi poslala před nějakou dobou odkaz na inzerát, kde majitelka nabízí křížence boxera se stafordšírským bulteriérem. Samozřejmě jí to nedalo a napsala slečně (nebo paní) Markétě Zedníkové vzkaz ve smyslu, že není moc moudré množit cíleně další křížence. Abych si nevymýšlela, přepošlu sem text jejího e-mailu (tohle bude výživnej příspěvek zadarmo): "Ahoj, ani nevím, jak začít. Snad jen otázkou, jestli máš ráda psy jako takové, a nebo jen toho svého. Docela mě totiž šokoval tvůj inzerát, kde hledáš fenku ke krytí. V dnešní době, kdy jsou útulky narvané k prasknutí a spousta týraných a zbídačených psů hledá nový a lepší domov, mi přijde cílené množení dalších kříženců, velmi jemně řečeno, jako čirý nerozum .Navíc si myslím, že nebude dlouho trvat a zavedou se u nás stejná opatření, jako na Slovensku a to znamená, že nalezenci budou 28 dní v karanténě a pokud si je do té doby nikdo neosvojí, budou utraceni! Můžeš namítnout, že v útulcích končí i čistokrevní psi a psi s PP. Ano končí, většinou ale, si je někdo adoptuje mnohem dřív, než křížence a když ne, tak je to jen další známka toho, že psů je prostě moc a doplácí na to ty zvířata. Myslím si,že člověk,kterej má psy rád, by měl mít především největší zájem na tom,aby se štěňata,kterým pomohl na svět, dostala do dobrých rukou a prožila krásný a plnohodnotný život, což ty, při nejlepší vůli nemůžeš ohlídat. Jednak z důvodu,že jsi majitelka psa a ne feny a za druhé pochybuji, že se někdo, kdo bude prodávat, nebo spíš dávat křížence, bude obtěžovat s tím, aby sepsal smlouvu, která zaručuje, že kdyby se budoucí majitel z jakéhokoliv důvodu rozhodl štěněte zbavit, musí se v prvé řadě obrátit na majitele feny, od kterého štěně koupil, tzv. předkupní právo. Tím se, i když ne vždy, omezí možnost, že pejsci skončí na jídelníčku vietnamské restaurace, nebo uvázaní v lese u stromu, v lepším případě před branami již zmiňovaných útulků.
Další věc je zdravotní stav. Genetika je holt sviňa. Je spousta nemocí, které se můžou projevit v pozdějším věku a nebo tzv. přes koleno. U psů bez PP a kříženců nemáš jak dohledat, jak na tom zdravotně byli jejich předci. Nikdo se totiž neobtěžuje udělat vyšetření na DKK, DKL, u boxerů je to spondyloza, vady srdce, nebo třeba i epilepsie může být dědičná a je toho mnohem víc. On je pak docela smutný pohled na dvouletého psa, který by měl být v nejlepší formě a místo toho, sotva leze, protože má klouby postižený dysplazií.
Doufám, že budeš natolik soudná, necháš si vše ještě projít hlavou a rozmyslíš si to. Bylo by od Tebe hodně sobecké, jednat stylem umíněného dítěte a přejít bez povšimnutí, co všechno to může mít za následek. Čau, Martina"
A i odpovědi se dočkala, ona i další známá, která se shodou okolností chtěla taky vyjádřit k nesmyslénu množení kříženců: " Milá Marinko Aby si byla v obraze ještě jednou ti píšu,že je to čistě moje věc,když hledám pro mého psa fenku.A jinak idealní pro mého psa je bud podobnou kříženku či ještě lépe čistou boxérku nebo stafordšírku.Veterinář snad ví s jakuo fenkou muže mít štěnata.Našlo by se pár lidí,co chcou štěnata a vím,že by bylo oně dobře postaráno!!!"
A další e-maily, tentokrát zřejmě od partnera M.Z., který vše hrdinně poslal z e-mailové schránky, kam se nedá poslat odpověď a k tomu se místo rozumných argumentů (které imho pro cílené množení bezpapíráků prostě neexistují) uchýlil k urážkám. Navíc se mazaně snaží "nepřítele" zmást naprostou ignorací gramatických pravidel: "no ty ses asi potapaná,že?mas ty psa,nebo papouska z papirama?Z ceho asi je ovcak pitbul staford asi z papouska cervenyho a modryho,co?Ale z papirama.Jinak by z toho mohl byt taky netopir ze?A jastli chce nekdo psa z papirama,nebo bez a po pul roku ho nekde uvaze,da do utulku,je to k****.A ty se nejdriv zeptej z jakych plemen sou ti cisti vyslechteni z papirama a pak muzes dal psat srackyo psech ale tak nekomu na lamparnu"
"myslím,že na palicu si padla akorat tak ty.Si asi tak debilne nakrizena,jako ti psi v utulku a jako ti kteri je tam dali.Nebo ti,co sedi v lese u stromu.Asi bys potrebovala nakrizit ale tak tvoju nevymachanou drzku.je mi uplne u prdele kolik psu je v utulku a kolik z nich je cistejch,nebo krizenejch,jen ti co se jich tak zbavili sou hovada ale ty asi patris mezi ne,tak se vyser na nejaky domlouvani nekomu a starej se o svuj zverinec co más doma"
Pán bude asi kynolog ... no comment!
Původní inzerát v mezičase smazali a nahradili novým, kde se odvolávají na radu jakéhosi anonymního veterináře, který - dle textu e-mailu - měl M.Z. poradit, jakou fenku by měl pes ideálně nakrýt. Tím má být její záměr očištěn. Chtěla bych mluvit s veterinářem, který svoje klienty přesvědčuje, aby produkovali bezhlavě stěňata bez PP. Spíš si myslím, že vetovi prostě sdělili, že chtějí štěňata a jeho se zeptali, s jakou fenkou by to tak vypadalo nejlíp. To ještě ale neznamená, že je to celé dobrý nápad!
Pokud by někde takový veterinář náhodou (o čemž se dá úspěšně pochybovat) existoval ... co na to říct?? I Dr. Mengele měl titul z humánní medicíny ...
Podle úrovně, na jaké tihle povedení množitelé komunikují a kolik toho o psech zřejmě vědí, viz. dojem, že čistokrevní psi pocházejí z nějakého pra-křížence všech ras, a že, soudě dle jejich odpovědí, naprosto netuší, co jim kamarádka vlastně psala, se spíš bojím o péči, jaká štěňatům bude věnovaná. Snad aspoň majitelé potencionální psí maminy budou mít víc povědomí o okolním světě.
V jediné věci mají pravdu: pes je bohužel v našem státě z právního hlediska věc, jejich věc a tak je to celé taky jejich business. Není zákona, který by lidi donutil chovat se zodpovědně a z toho budou podobná hovádka boží navždy těžit. Dokud se situace nezmění. Na druhou stranu máme my všichni možnost se nejen na internetu svobodně vyjádřit, takže když vám někdo sdělí názor, který se shodou okolností neshoduje s vaším, není třeba mu začít vulgárně nadávat.
Text inzerátu:
http://www.psi-inzerce.cz/krizenci/kryti_25826.html
Hledáme slečnu která by chtěla mít štěnátka.Jmenuje se Don v září mu budou dva roky.Rasa-boxer křiženej se stafordským bulterierem.Ideální by bylo podobnou kříženku či ještě lépe čistou boxérku nebo stafordšírku.Po poradě s zveterinářem mi poradil s jakou rasou muže mít muj pes štěnata.
markéta zedníková
Adresa: wolkerova-315, marianské udolí, 78365
E-mailová adresa: Opuchlinka1701@seznam.cz
Je na místě citovat nyxácké ID Noita: Myslím, že psů je v republice fakt strašně moc a kvalita péče o ně není obecně nic moc. Ve srovnání se zeměmi, kde jsem měla možnost do pejskařiny proniknout (Británie a Skandinávie) jsme na tom fakt zoufale. Britové jsou úplně šílení, lustrace jakou musí projít budoucí majitelé pejska je neskutečná. Necháte psa doma 8 hodin samotného? Zapomeňte na něj. A to platí i psů z útulku. Naše útulky jsou často koncentráky na psy. Pochopitelně, že se situace pomalu zlepšuje. U nás má ale psa fakt každý a mýtus, že každá fena má mít štěňata je k nevymýceni. Přiznám se, že to fakt nechápu. Vůbec nevím, co to je za myšlenkové pochody, které k tomu lidi nutí.
Útulky jsou beznadějně přeplněné hlavně kříženci. PP pes se tam prakticky neobjeví (už jen proto, že podle tetování nebo čipu je majitel dohledatelný). Mám hotel pro psy a psí školu a podle mých klientů soudím, že majitelé voříšků do psů moc neinvestují (nemyslím to nijak zle, taky mám vořecha a mám je fakt ráda). Absolutní většinu mých klientů tvoří psi s PP, pak čistokrevní bez PP a voříšci se objevují jen mimořádně. Obvykle jsou jejich majitelé mladí free lidi typu Nyx a berou výchovu fakt zodpovědně, ale je jich prostě strašně málo. Předpokládám, že je to i proto, že lidé kteří si pořizují voříšky, nemají se psy žádné ambice, stačí jim, když víceméně poslouchá a nevidí žádný důvod, proč do psa nějak investovat (energii, čas i peníze). A to by pro mně jako člověka, který udává štěňátka bylo alarmující. Od nového majitele bych očekávala, že se psovi bude věnovat a nebude váhat nad každou korunou. Vůbec netvrdím, že takoví lidé nebudou svého psíka bezmezně milovat, ale je rozdíl mezi člověkem, který se snaží za každou cenu ušetřit a je mu vlastně jedno, co ze psa vyroste (pak mu pravděpodobně bude i jedno, jak se bude chovat) a mezi člověkem, který si programově pořizuje voříška, protože je měl vždycky, má je rád a jsou prostě nejlepší.
-
5. únor 2009 00:00:00
Kradené zboží na bazoši?!
Budu se držet faktů, abych náhodou někomu neukřivdila ... Cca před deseti dny, možná týdnem mi poslala zase Martheena odkaz na inzeráty na Bazoši, kde uživatelka pod nickem Eva Launová, nabízí psy na prodej nebo ke krytí, ale už podle textu inzerátů je vidět, že to žádná zodpovědná chovatelka není.
Mě osobně bylo za prvé líto francouzských buldočků, kteří jí už nemůžou sloužit při množení, tak je chce vyměnit za jiné, kus za kus, jako angličáky. Ve věku tří let. Když zrovna buldočci tak lpí na člověku ... Cituji inzerát: "Je výborný jak na na krytí tak na inseminaci ,to si vždy své psi naučím.Dáva jak strakoše tak fauny.Kvalita za kvalitu,solidní jednání." Samozřejmě, že je to pes bez PP. Ukažte mi chovatele, který bude takhle využívat k množení psa bez papírů. Taky argument uvedený v jiném inzerátu, že se zbavují psů, protože ruší chov, je mi nějak povědomý ... A už vůbec se nebudu zabývat tím, že má paní evidentně problémy s interpunkcí.
Dále nabízí za mrzký peníz buldočí kluky, sice s PP, ale neuchovněné s tím, že to je přece bezva, protože aspoň můžou nakrývat feny bez PP.
Protože server bazos.cz umožňuje hodnotit uživatele, napsaly jsme jí podle svého nejlepšího vědomí a svědomí hodnocení. A během pár hodin někam zmizelo. Zřejmě bychom paní kazily kšefty s bezpapíráky, nebo je to možná standartní postup Bazoše? Že negativní hodnocení pokaždé po chvilce zmizí a místo něho se objeví holá věta: "Uživatele zatím nikdo nehodnotil"?
Přeposlala jsem odkaz na inzeráty ID evy launové do návštěvní knihy o.s. Cibela. A tam několik lidí z organizací, které pomáhaly s případem týrání psů množitelkou Zdeňkou Bártů z Jarošova (myslím, že tu kauzu netřeba víc představovat, přinejhorším použijte Google) poznali v anglických buldocích a šeltiích pejsky, které měli Bártů údajně ukrást. Viz. internet: "K paní Bártů se údajně někdo vloupal, přepadl ji a ukradl jí některé psy. Shodou náhodou ukradli štěńata a mladé, chovuschopné feny. Důchodci tam zůstali. Neví se přesně co tam zůstalo, podle Ley Čechové z útulku v Jeníkově je tam cca 4-6 šeltií, samé důchodkyně. Jsem z toho dost znechucená, Bártů si z nás evidentně dělá srandu a my jí de facto pomáháme. Starých psů by se tak jako tak musela zbavit, takže jí jenom ušetříme práci s psaním inzerátů "daruji do dobrýchu rukou...."
No a teď se tedy velmi pravděpodobně ukradení psi objevili a někdo je pod jménem Eva Launová nabízí na Bazoši k prodeji. Samozřejmě, že negativní hodnocení k jejím inzerátům v mezičase přidalo více lidí, ale pokaždé se stane to stejné: "Uživatele zatím nikdo nehodnotil". Je zajímavé že server bazos.cz nemá žádnou zjevnou snahu zjistit, jestli se na jejich stránkách nabízí kradené věci nebo ne ... Jenom umazává negativní hodnocení.
-
1. únor 2009 00:00:00
Konečně se nám (mě a Martině a hlavně jí) podařilo jednorázovým příkazem k úhradě do zahraničí přes internet banking poslat nějaké peníze Diegovi z webu boksery w potrzebie, viz. http://www.bokserywpotrzebie.pl/psy/diegolublin.htm - čímž děkuji za support IDs Adamm a Lalaithwen, kteří nám pomáhali překonat jazykovou bariéru. Dobrá zpráva je, že Diego už je celkem v pořádku a brzy půjde k adopci. Tak držíme palce!
-
29. leden 2009 00:00:00
Už nám odepsali - tak budem adoptovat - jenom nevím, jak to vysvětlím Zuzaně :)
-
28. leden 2009 00:00:00
Zrovna před chvílí jsme si na webu přímětického psího útulku vyhlídli kluka k adopci, podle popisu vypadá, že o návštěvy moc nestojí, tak ho třeba budeme moci podporovat alespoň na dálku ... http://www.utulek-znojmo.wbs.cz
-
25. leden 2009 00:00:00
Včera jsme šli moc pěknou - i když blátivou vycházkou - s Bafy, Dadouchem a Terezkou z Tuřan do Holásek, Chrlic, Ivanovic a zpátky do Tuřan ...
-
17. leden 2009 00:00:00
Máme nový album fotek z vycházek: http://juleskah.rajce.idnes.cz/Zuzka_se_Sambou_a_snehem/
-
14. leden 2009 00:00:00
Dorazil nám kalendář na nálepky - moc pěkný. A taky jsme se byly se Zu projít na "Kameňáku". Za celou cestu tam a zase zpátky jsme potkaly dvě maminky s kočárkama, jinak tam bylo nádherně prázdno a ... no, nádherně!
-
9. leden 2009 00:00:00
No, a venku je sice krásně, ale panička zůstala doma na neschopence, takže toho zase moc neužijem :o/
P.S.: Mám prosbu, potřebovala bych zjistit kolik tak dělají náklady na pořízení štěnat - včetně péče o březí fenku, očkování, nějakého jiného vybavení popř., za přikrmování ... nepotřebuju to samozřejmě vyčíslené do koruny, stačí, jak to dokážete zpětně odhadnout ... Čistě informativně. My doma štěnátka samozřejmě neplánujeme, protože s cíleným množením voříšků a bezpapíráků v zásadě nesouhlasím a navíc ma Zuzka epilepsii, ale i kdyby neměla ...
-
7. leden 2009 00:00:00
Konečně i v Brně napadl sníh, a je o kapku tepleji, takže teď i Zuza chce chodit ven ...
-
4. leden 2009 00:00:00
Článek a diskuse: http://www.denik.cz/z_domova/myslivci_pes20081223.html - přečtěte si a vyjádřete svůj názor, pokud máte zrovna chuť číst o tom, jak myslivci zastřelili psa ...
Slečna, které pejsi patří, nedávno psala na Lidech:
"Přečtěte si článek a hejbne vám to se žlučí :( Jeden pán tam napsal, že já a muj taťka jsme tak nezodpovědní, že naší vinou nám umřela i kobylka s hříbětem, což nevim proč tam píše takoví keci, když kobilka dál žije... Jinak se to týká mích psů, a na toho, kterej přežil se stále pořádaj obchůzky, aby ho zabili a né mu jen vystřelili oko... Přitom ti psi nikomu nic nedělaj, jen zjevně vadí myslivcům :("
Gramatiku jsem neopravovala, i když to chvilkama bije do očí, ale bůhví jaké překlepy bych dělala já, kdybych někam musela psát, že mi Zuzu zastřelil myslivec ...
-
29. prosinec 2008 00:00:00
Včera jsme byli na pěkné procházce kolem přehrady, i když to bylo trochu za tmy tam a skoro v noci zpatky, ale stejně to bylo fajn. A dneska už je taková zima, že se ani Zuze byt venku nechce ...
-
25. prosinec 2008 00:00:00
Doufáme, že si užíváte svátky klidu a pohody opravdu v klidu a pohodě. Nám tady totiž ve městě, na sídlišti začalo takové trošku období ohňostrojů, dělobuchů a petard a to některým pejskům moc na klidu nepřidá ...
-
24. prosinec 2008 00:00:00
Bude třeba celých věků lásky, abychom splatili zvířatům jejich služby. (Ch. Morgenstern)
Pejskaři všem pejskům a jejich páníčkům přejí pěkné Vánoce, hodně dárků pod stromečkem a tolik štěstí v novém roce, abyste se o něj mohli dělit s ostatními! Obzvlášť hodně lásky, pozornosti a péče pejskům, kteří zatím třeba žádnou vlastní lidskou smečku nemají, ale snad brzy mít budou a ať jí přinesou jen samou radost.
A taky si moc přejeme, aby když už si lidi pod stromeček třeba budou nadělovat živé dárečky, tak aby se o ně potom taky pěkně starali a aby sobě navzájem lidé a zvířata přinesli spoustu dobrého. Krásný nový rok 2009! (A samozřejmě i ty následující.)
*
*
*
A pro radost pár foteček malinkatého buldočího kluka, co jsme ho tuhle před Vánoci potkali ve městě ...
http://juleskah.rajce.idnes.cz/Buldoci_miminko/#album
-
20. prosinec 2008 00:00:00
K tomuto příspěvku mě přivedla holčina, která na jednom nejmenovaném diskusním serveru vyvěsila fotku svého pejska s tím, že mu hledá "nevěstu" a že "tak prosím pište, pište, pište". Pejsek je to roztomilý, což o to, nicméně je na místě se zamyslet. Jako to udělala např. jiná uživatelka serveru a odpověděla: ... a proc? Aby si uzil? Nebo proto, ze je moc krasnej a milej? Podivej se, prosim, nejdriv do utulku a popremyslej, jestli ti stoji za to mnozit dalsi zvirata... navic krizence (ackoli proti nim nic nemam, cileny mnozeni mi pri situaci, ktera v CR je, prijde vice nez zcestny). Souhlasím s tím do puntíku.
Mám jednu ne moc milou zkušenost z vlastního života, kdy se kamarádka domnívala, že jí značkovou fenku CC poskákal voříšek od vedle. Radily jsme jí s jinou kamarádkou, aby šla na veterinu a nechala si zjistit, jestli není fenka nakrytá, ale kamarádka měla pořád málo (nebo možná dost) času až už skoro bylo pozdě. Sice plánovala že jednou její pes štěňata mít bude, ale "značkový" - což znamená čistá rasa, ale bez PP, sama si koupila psa bez PP (navíc dost problematické rasy, takže i tohle od ní nebylo moc moudré). Nemám z hovoru s ní pocit, že by si uplně uvědomovala, co to znamená, mít štěnata, ani proč je chce, zájemce o ně nemá, ale asi si myslí, že by to tak prostě mělo být - a štěňátka jsou přece TÁK roztomilá!!
Z toho všeho vyplývá, že tahle křížená děcka byla v její domácnosti nežádoucí - pokud by vůbec nějaká štěňátka byla, zatím stále nešla k veterináři. Radily jsme jí, že když to stihne zjistit včas, může u fenečky nechat vyvolat potrat, když teda ty malý pejsky nechce, a nepřivede na svět aspoň další malé nešťastné tvorečky. Vždyť útulky jsou jich plné. Navíc umístit štěně, který je křížené s velkým a občas taky agresivním psem a voříškem, kterého geny zaručí, že ti psi budou něco jako bestie z Baskervillu, nebude jen tak. A víte, co na to ona řekla?! Že nechce, aby její fenečce bylo špatně z toho vyvolávaného potratu, takže ji radši případně nechá porodit a pak ta štěňata odnese do útulku.
V tu chvíli jsem jí chtěla natankovat takovou bombu, že by jí mozek vylítl uchem, když ho stejně nepoužívá, tak by to ani nebyla škoda. Hned v další vteřině si člověk uvědomí, že je to přece hodná holka, ona si asi neuvědomuje, co dělá... Ale proč? To je tak hloupá?? No, není přece... Tak sakra proč?
Ona si prostě myslela, že přijde k útulku s 12, 14 štěňaty v náručí, oni jí pěkně poděkují, pak oznámí světu, že tahle štěnátka jsou zrovna u nich a od té doby bude před útulkem fronta stovek dychtivých budoucích páníčků, kteří se budou rvát, jen aby si jedno z nich mohli odnést domů. Nechápu, že dospělá ženská věří na takhle stupidní pohádky, resp. si myslí, že přivede svým rozhodnutím na svět několik živých bytostí a veškerou zodpovědnost za ně pak hodí na někoho jiného a přitom jako bude vše v nejlepším pořádku.
Mám pocit, že v tom hrály svoji roli i peníze. Myslela si asi, že nechat fenku porodit je levnější, než zaplatit veterině několik tisíc za ten potrat. (U psů se dělá jinak než u lidí, sice to moc šetrnější asi není, ale narozdíl od lidí to taky není žádná řezničina, nějaké infos v případě zájmu určitě na netu najdete). Z toho mi vyplývá, že by ty nebohý psí miminka asi nechala odvézt do útulku hned po poporodu, nebo asi vůbec nepřemýšlela, jaké s nimi bude mít výdaje, než je bude moci odstavit.
Taky si myslela, že ten útulek je od ní vezme zadarmo. A když jsem jí vysvětlila, že městký útulek určitě ne a nějaký soukromý nemá určitě peníze nazbyt, když už tak se stará o dost jiných pejsků, takže by bylo košér jim aspoň něco dát - a aby ta částka odpovídala, nejspíš by to museli být desetitísíce - nicméně alespoň NĚCO by bylo hezké, tak na to řekla: "A to jako musím?"
Opakuji, že ona není zlá. Jinak k tomu ale nemám co dodat, protože to sama moc nechápu. Nakonec její fenka nakrytá nebyla, díkybohu. Asi by udělala, co původně zamýšlela, z vlastní hlouposti, neznalosti a pohodlnosti a já bych ji za to musela přestat mít ráda.
-
18. prosinec 2008 00:00:00
Dnes, v práci, hned při prvním hovoru, mi klient oznamoval vloupání do firmy, kde se pachatelé (samozřejmě neznámí) nedostali dál, než do chodby, protože je nejspíš někdo vyrušil, takže vlastně ani nic neodnesli. Za to stihli rozbít vstupní dveře a vypustit ven služebního pejska. Zřejmě ten objekt měl hlídat. Chvíli na to ho srazil projíždějící kamion. Bylo to 1,5 roční štěně.
-
13. prosinec 2008 00:00:00
A dnes jsem přidala fotku do soutěže na podobný psí server, jako tady. Protože zrovna jednu náhodou k vyhlášenému tématu soutěže mám.
Ovšem v minulém kole, kdy bylo zadané téma "Pes a vánoční stromeček, pohroma nebo pohoda?", po týdnu vyhrávala fotka (mimochodem moc pěkná fotka) rozesmátého psíka před nějakou tůjí a pletivovým plotem, evidentně v době, kdy je příroda v plném rozpuku, takže to nemohlo být v prosinci a o Vánocích ani náhodou. Jenom pod to autor připsal popisek "Nelinka je nejlepší můj dárek pod stromeček." - asi aby se jako neřeklo a aspoň někde se ten "vánoční stromeček" objevil. Což nechápu. Protože podle mého názoru je fotosoutěž hra. A každou hru jako takovou definují pravidla, člověk se musí trochu snažit, ale právě v tom je ta zábava. Chtěli byste hrát Sázky a dostihy, kdyby si každý moh dělat co chtěl? Já třeba ne a soupeř, který by projížděl Startem tam a zpátky vždycky po pěti políčkách, jenom proto, aby pokaždé znovu mohl zkasírovat 4000,- nebo by ignoroval Distanc, by mě popravdě dost naštval. (Jsou hry, které spočívají hlavně v podvádění, ale to proto, že to mají dané v pravidlech.)
Můžete namítnou, že to tam dalo nějaké dítě - dítě, které dokáže obsluhovat PC a zacházet s internetem by mělo být dost šikovné, aby si přečetlo a pochopilo poměrně prostou věc, a to že zrovna tahle fotosoutěž (ostatně stejně jako většina jiných fotosoutěží) má svá témata platná vždy pro určitý měsíc. Navíc děti a hry - to k sobě přece patří! Dítěti byste neměli muset vysvětlovat, jak hrát, jako z principu! Když nemám fotku svého psa s vánoční jedličkou, tak prostě asi nebudu moct zrovna tenhle měsíc soutěžit. Nebo by třeba mohla být zábava být nějak kreativní (v kreativní projevy nepočítám popisek, kam člověk opíše "vánoční stromeček" a má to jako z krku). Napadá mě vzít pejska na procházku někam do lesíka, letos bohužel pouze se zbytky sněhu a kvůli fotce mu nějak vtipně kolem krku omotat vánoční řetěz - to bych třeba ocenila, tu snahu něco vymyslet.
Já jsem soutěživá, ale nemám psa a vánoční stromek? Nemám psa a vánoční stromek! Tak prostě od konce listopadu do konce prosince můžu hlasovat pro jiný fotky - dyť je to jenom hra. Takže mimochodem hlasuju a dokážu ocenit, když si někdo dá tu práci a pravidla nepřehlíží.
Mám takovou vlastně ničím nepodloženou ideu, že těchhle různých soutěží se budou pravděpodobně účastnit lidé, kteří jsou taky hraví a soutěživí. Hravý člověk by měl chápat ducha hry a brát to jako výzvu. Měl by chtít hrát a ne de facto podvádět.
Jestli šlo jenom o to, aby Nelinku viděli lidi, tak k tomu mám 2 připomínky: existuje spousta jiných způsobů, jak to zařídit, třeba odkaz na tu fotku dát do příslušné diskuse s tím, že "hele, jak mám pěknýho psa"! Taky se dá na konkrétně tam tom serveru založit fotogalerie, nebo člověk může na "hafíky" a tady založit pejskovi celý profil, jako to udělalo už několik tisíc jiných pejskařů. Ale mimochodem, stějně si všichni vždycky v hloubi duše myslí, že jenom ten JEJICH pejsek je ze všech nejkrásnější a nejlepší. A to je pravda a tak to taky má být!
No, a téma kola, kterého se už budeme účastnit zní "Úsměv prosím aneb komu se směje pes od ucha k uchu?" Což je téma, kterému ta diskutovaná fotka přesně odpovídá a kdyby ji tedy použili o pár dní později, až v lednovém kole, byla by horkým favoritem na vítězství. Což předpokládám, že by všechny hráče potěšilo, vyhrát ...
Důvod, proč se tím zabývám je, že na to koukám už léta a celkem často a příjde mi to ... prostě takový jako nevím. A taky mi to příjde příznačné pro dobu a lid této doby, jako takový malý projívek snahy (a drzosti) všechno si ulehčovat a obcházet pravidla. Což je venkoncem taky smutné.
Ale že se o tu soutěž admini serveru nestarají a fotky, které tam nepatří nevymažou, to je zase uplně jiná věc.
-
12. prosinec 2008 00:00:00
Přidaly jsme společnými silami fotky do soutěže, doufáme, že pobaví ... :)
-
9. prosinec 2008 00:00:00
Panička si teď ve volném čase mezi prací pročítá web občanského sdružení Cibela a popravdě je jí z toho všeho smutno ... lidi by se za sebe měli stydět, co je napadne, na to by žádný pes snad nikdy nepřišel ... http://www.cibela.cz
-
24. listopad 2008 00:00:00
3% PEROXID
Tohle je zlatý recept od kamarádčiny kamarádky veterinářky a všechny ho zatím úspěšně používáme. Samozřejmě ne moc často; co vím, tak jsme ho každá potřebovala jen jednou - i když i to je víc než dost.
Může se stát a mě se tuhle stalo, že váš pes venku něco sežere. Taky se občas stává, že nějací dobráci ze sousedství hážou na psí výběhy a místa, kde venčíte, otrávené maso, cokoliv. Slýcháte to určitě taky dost často, popravdě si myslím, že půlka těch zpráv jsou urban legendy, neboli jednoduše fámy. Ale taky jsem zažila situaci, kdy to fámy nebyly. Zkrátka sídliště = hodně (nervózních) lidí na malém prostoru. Nebo to nemusí být ani nic otráveného.
Přiznávám, že to tak minimálně napůl musela být moje chyba, ale stane se. Zuza našla "něco", co potmě ani nebylo vidět, co to bylo. Myslela jsem, že se šla hned vedle vchodu jenom vyčurat, a ona tam zatím našla to "něco" a chtěla to sežrat. Možná to ani nestihla, protože jsem ji hned okřikla, a ona to vyplivla, ale jistá jsem si nebyla. Znělo to jako kosti. Co dělají kosti zničeho nic uprostřed trávníku? Mezi barákama, kde nic není? Jenom tráva a dětské hřiště? Tak jsem nabyla dojmu, že tohle otrávené být muselo. A i kdyby ne, bůhví co to bylo! Takže jsem to z ní potřebovala nějak dostat ven ...
A tady nastupuje 3% roztok peroxidu vodíku. Psovi Zuzčiny velikosti (cca 12 kg) stačí jedna polévková lžíce. V žaludku začne pěnit a donutí psa k zvracení, ale musíte být rychlí, ideálně byste měli zasáhnout do 20 minut po té, co "něco" sežral. Osobně, když jsem to slyšela poprvé, mi připadalo podávat psovi nějaký peroxid to stejné jako kyselinu sírovou, řekněme takové nešetrné. Ale teď už z vlastní zkušenosti vím, že to tak hrozný není. Pes se cca na 4x, 5x vyzvrací a je mu zase dobře. Během sekundy, prostě takhle! A člověk může v klidu spát.
Peroxid vodíku se běžně prodává v lékárnách, lahvička asi za 40,- a většina z nás ho stejně má doma jako desinfekci.
-
18. listopad 2008 00:00:00
Panička si obstarala program na animaci gifu a zkouší, co to dělá, takže to dřív nebo později musela odnest i nějaka Zuzina fotka ... http://pejskari.sblog.cz/2008/11/18/164
-
31. říjen 2008 00:00:00
Procházka na brněnskou přehradu: http://juleskah.rajce.idnes.cz/Prehrada_v_rijnu/#album
-
6. červenec 2008 11:37:30
Dnes jsem viděla člověka chovat se bezdůvodně a nesmyslně krutě ke svému psu. Nebylo to poprvé a bohužel zřejmě ani naposledy. A jako pokaždé se ještě teď cítím hluboce zahanbená, že jsem proti tomu nedokázala nijak vystoupit. Kde mám hranici, kdy bych už něco řekla? Až by to zvíře opravdu začal mlátit?
Psi jsou jako malé děti a stejně tak bychom se k nim i měli chovat. Jestli potřebujete dalšího kumpána výhradně pro paření po hospodách, využijte internetové seznamky. Máte problém s přerostlým egem, nebo nízké sebevědomí? Jděte na terapii. Nemáte si do čeho bouchnout? Co takhle pořídit si boxovací pytel? Nebo začněte běhat. Chcete nový módní doplněk? Kupte si kabelku! Udělat dojem na kámoše? To spraví nová televize, foťák, auto, exotická dovolená, cokoliv... Štěně, ať už má papíry odkukoliv, sebelepší rodiče a mohlo by stát třeba celý váš roční plat, nebude sedět způsobně v koutě, jen proto, že máte návštěvu, nebo jste naopak unavení z práce a chcete mít klid. Bude si chtít hrát. Leda by bylo z porcelánu. Nechce se vám chodit venčit? Tak proč jste si proboha nepořídili morče?!
Nejsmutnější na tom je, že ať už se ke svému psovi chováte jakkoliv, pravděpodobně vás nikdy nikdo nebude milovat víc, než on.
-
6. červenec 2008 11:36:30
U Zuzky přesně nevíme, kdy se narodila, proto jsem zadala jako datum narození 1. ledna, ale rok 2001 by měl odpovídat. Zhruba o šest měsíců později jsem ji vyměnila s její původní rodinou za flašku Becherovky, dovezla si ji z Vysočiny do Brna a zbytek, ten je na dlooouhé povídání...
Co je přesně za rasu nikdo neví, její maminka byla také voříšková a tatínka nejspíš ani nikdy nikdo neviděl, ale podle toho, jak Zuza vypadá, se dá předpokládat, že má v sobě nějaké lovecké geny.
Nicméně na zvířátka je hodná, zamlada měla respekt i ke koťatům a myslím, že je to jediný pes, kterého kdy pokousal králík. Za to udatně bojuje s klacky všech velikostí a druhů. Nejlépe se vzrostlejšími stromky, které tahá z řek, rašelinišť aj. neprostupného terénu.
Vlastně, jednu "rasu" má - je to Alabmský jezevčík. Což vzniklo při venčení v parku, při jedné slovní potyčce s majitelem tzv. značkového psa. Začal na nás z nějakého důvodu (??) řvát ať si toho prašivýho vořecha odvedeme nebo pustí svýho psa s PP, načež mi jsme začaly řvát, že to "ty p*^)#@*&%$###@$" není žádnej vořech, ale Alabamskéj jezevčík, takže hlavně klid..." Nebudu to moc rozebírat, ve své podstatě to byla dost vulgární konverzace, ale zajímavé bylo, že nám to ten pán s PP sežral i s navijákem. A nebyl poslední.
Občas se někdo zeptá, co je Zuza zač a my, než přiznáme pravdu, se úsměverm odpovíme: "Ále, Alabamský jezevčík." "Tyjo, fakt! Já jsem o nich četl, ale ještě nikdy jsem ho neviděl, to je ten hrozně drahej pes, né?!" Předpokládám, že si "Alabamský jezevčík" pletou s "Louisianským leopardím psem".
Párkrát se nás totiž lidé i přímo ptali, jestli ta naše bába bláznivá v sedmi letech není štěňátko Leopardího psa.
A jen abyste tomu rozuměli, neříkám to proto, že bych se styděla za voříška, spíš je to takovej náš interní vtípek. Každý pes má svou cenu, kterou v penězích nevyčíslíš. A Zuza je jako asi většina kříženců chytrá až to někdy pěkný není, hravá, roztomilá a zdravá. Nikdy s ní nebyly žádné problémy, jako se to občas stává u přešlechtěných plemen. Až když se pak u ní ve čtyřech letech projevila epilepsie...
-
28. březen 2008 19:11:17
Můj milý deníčku, zatím tu neúspěšně bojujeme - panička s internetem, Zuzka s pánečkovou neochotou k házení míčku. S internetem v tom smyslu, že nám do galerie jdou nahrát jen dvě fotky a víc ani rana. Snad brzo objevíme, co děláme špatně, jinak to odnese notebook...